Engine mounts دسته موتورها

یکشنبه 13 بهمن 1392 09:16 ق.ظ

نویسنده : محمد علی

ازمهمترین جاذب ها می توان به دسته موتورها اشاره کرد     

شرایطی که طی آن ارتعاشاتی با فرکانس کم و دامنه ارتعاشی زیاد به موتور اعمال می شود و معمولا شرایط جاده، شتابگیری سریع، ترمزهای ناگهانی و تعویض دنده از جمله عوامل ایجاد این نوع می باشند :
Low frequency & High amplitude conditions
Frequency < 30 Hz & Amplitude > 0.3 mm

 

ارتعاشات ثانویه ای که در حین روشن بودن ماشین همواره بر موتور اعمال می شوند، ارتعاشاتی با مقادیر فرکانسی زیاد و دامنه بسیار کم می باشند. میزان خروج از مرکزی موتور مهمترین عامل ایجاد این نوع می باشد :
High frequency & Low amplitude conditions
Frequency : 25-200 Hz & Amplitude < 0.3 mm

 

محدوده فرکانسی های طبیعی در خودروی سواری وبدن انسان

فرکانس های رزونانسی انسان وخودرو

هرتز

(Hz)

فرکانس های افقی مغز انسان

کمتراز 1.5

گوش داخلی انسان

0.5- 0.75

دیگر ارگانیزمهای بدن انسان

5-7

فرکانس های صلب بدنه

1-2

فرکانس های بدنه انعطاف پذیر

بالای 20

فرکانس های اکسل های جلو وعفب

تا 15

 

نگه دارنده قوای محرکه (موتور)
 
نگه دارنده‌های لاستیكی
نگه دارنده‌های هیدرولیكی
نگهدارنده های هیدرولیکی با منفذ ساده
نگهدارنده های هیدرولیکی با شیار اینرسی
نگهدارنده های هیدرولیکی با شیار اینرسی و جدا کننده
نگه دارنده‌های شبه فعال (نیمه فعال)
نگه دارنده‌های فعال

 

نگه دارنده‌های لاستیكی

n       ابعاد مناسب, مقرون به صرفه و بدون نیاز به نگهداری

n       مدل ساده فنر و میرا کننده

n       افزایش سختی با افزایش فرکانس

دسته موتور

 

دسته های موتور



نگه دارنده‌های هیدرولیکی

n       سازگاری با فرکانس و دامنه

n       وجود منفذ یا شیار اینرسی: ایجاد میرایی در فرکانس پایین

n       وجود جداکننده: رفتار مشابه نگهدارنده لاستیکی در

     دامنه های کم = فرکانسهای بالا

نگه دارندهای هیدرولیکی

 

دسته موتور هیدرولیکی

 

دسته موتور اتومبیل

 

مشخصات دسته موتور

 

دسته موتور خودرو

دسته موتور ماشین


دیدگاه ها : () 




آخرین ویرایش: - -



شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic